Név: E-mail: Feliratkozás
 
 
Drótszamarak
Drupal
USZT

Új cím

2013. július 10.
Szolgálati: szegedi irodánk elköltözött, új címünk: 6721 Szeged, Szappanos u. 3., a Factory Creative Life Nonprofit Közhasznú Kft. irodája.
Flottaszámaink egy része is átáll, akit nem értesítettünk még, az keressen változatlan email eléréseiken.

Szeged újra átélve - szövegíró (copywriter) pályázatot hirdet a Factory

2011. április 19.
Ki a szövegíró/copywriter, és mi a feladata?
A copywriter, azaz reklámszövegíró a kommunikációs kampányok elsősorban szöveges és koncepcionális feladatainak kivitelezéséért felelős szakember. Feladata a kampányok alapötleteinek, koncepcióinak kitalálása és kivitelezése, valamint az ehhez kapcsolódó szövegírási feladatok elvégzése.
A copywriter egy vagy több grafikussal, art director-ral dolgozik együtt egy kreatív csapatban. A közös ötletelés – brainstorming – során kitalált reklámok vizuális részét a grafikus vagy art director dolgozza ki. Az alapkoncepció valamint a konkrét ötletek leírása és az azokhoz szükséges szövegírás a copywriter feladata.
A copywriter alapvető feladatai: reklámfilm-forgatókönyvek írása; szlogenek, headline-ok kitalálása; rádióreklámok, sajtóhirdetések kitalálása és szövegezése; online kampányötletek, víruskampányok megalkotása és kivitelezése.

A Factory Creative Studio, a legnagyobb magyarországi vidéki kreatív ügynökség elkötelezett híve annak, hogy nemzetközi színvonalú reklám- és kreatívipari munkát, szoftverfejlesztést végezzen. Munkatársaink zömének cégünk az első munkahelye, sokat teszünk azért, hogy képzésekben, tréningeken vehessenek részt. Fontosnak tartjuk azt is, hogy aki a jövőben ezzel a szakmával akar foglalkozni, szakmai segítséget, kihívásokat és minőségi feladatokat kapjon. Ezért határoztuk el, hogy a kreativitás kézzel fogható eredményét begyűjtjük - egy általunk kiírt pályázat révén. A verseny célja nem más, mint hogy segítse a reklámipari műhelytitkokat megismerni az ez iránt érdeklődőknek, nekünk pedig segítsen megtalálnunk újabb tehetségeket, valamint Szeged kreatív erejét.


Mit adhat  Szeged a szegedieknek?
Mivel dobhatnánk fel a szegedi hétköznapokat?
Hogyan  lehetne megmozgatni a szegedieket és „energizálni“ a várost?

Ha úgy érzed, van válaszod ezekre a kérdésekre, itt a lehetőség, hogy bizonyítsd a kreativitásod.
Jelentkezz a Factory Creative Copywriter pályázatára!



A feladat:
Készíts egy teljes kommunikációs kampányt, amely
•    koncepcióból,
•    kreatív ötletekből
•    és az ötletek kidolgozott megvalósításából, vagy az arra tett javaslatból áll.

A kampány célja:
Találj ki valamit, ami megmozgatja és új erővel tölti fel a várost!
Valamit, ami életet visz a szegedi hétköznapjainkba és akár közös célokat adhat a közösségnek.
Lehet gerilla kampány, Facebook aktivitás, média hack, flash mob, tematikus buli, felvonulás, kommunikációs újítás vagy bármi más, ez rajtad áll.
A lényeg, hogy az elképzelés valóban működőképes legyen.

Megvalósítás:
Fontos szempont, hogy a kampányötletek megvalósíthatóak legyenek. Ne a költséges médiafelületekben bízzatok! Inkább ebben a kérdésben is használjátok a képzelőerőtöket!
Rendelkezésetekre áll világ legnézettebb csatornája (youtube.com), a világ legnagyobb fotógyűjteménye (flickr.com), a leglátogatottabb szövegtárhelye (blog.com) és természetesen használhatjátok a legnagyobb közösségi oldalakat is (facebook.com, twitter.com, tumblr.com).
Figyeljetek arra, hogy a koncepciók ne sértsék  a tömegkommunikációban alkalmazott jogi és egyéb normákat, hiszen a cél egy professzionális és hatékony kampány megszületése.



A pályázatok kivitelezése:
A copywriter grafikai szakemberekkel közösen készíti a reklámokat. Így nem is várhatjuk el egy copywriter versenyen, hogy ötleteitelket magatok kivitelezzétek. Persze egy szövegíró mindig használhatja fő fegyverét, a szavakat.
Bármilyen ötlettel is nevezz, mindenképpen kérünk egy részletes leírást a tervezett kampányról: mi az alapötlet, mi a kampány üzenete, milyen megvalósítással képzelted el, milyen konkrét ötletekből áll össze, stb. Ezzel máris szövegírói feladatot végzel.
Ha van olyan barátod, ismerősöd, akit a grafika vagy a filmezés érdekel és szívesen része lenne a kreatív csapatodnak, kérd meg, hogy segítsen a kivitelezésben, és nevezzetek közösen! Kérjük jelöljétek meg, ki a copywriter és ki a grafikus.
Akkor is nevezz, ha nincs grafikus, akivel együtt dolgozhatnál!

Prezentáció:
A következőkben összefoglaljuk az ötletek prezentálásának módját.
A copywriter alapvető feladatai közé tartozik, hogy a tervezett kampányokat könnyen átadható, érdekes  formába öntse, tulajdonképpen egy előadás, prezentáció formájában. A prezentációban érdemes foglalkozni  az alább felsorolt kérdésekkel (első, második és harmadik lépés, lásd lent). Természetesen ezek nincsenek kőbe vésve, nem kötelező választ adni minden itt felsorolt dologra, hiszen az egész szakma a kreativitásról szól. Bátran bontsatok formát, szegjetek szabályt és álljatok elő meglepő, új szemléletű dolgokkal! Három lépésben igyekeztünk összefoglalni a fontos szempontokat, amelyek az értékelés során is fel fognak merülni.
Nagyon fontos szempont, hogy a prezentáció logikusan felépített, könnyen követhető és formailag is megnyerő legyen. Gondoljatok arra, hogy ez a dokumentum „adja el“ az ötleteiteket, ez a kulcsa, hogy mindent át tudjatok adni, amit szeretnétek!
A legjobban sikerült anyagokat módotokban lesz személyesen is prezentálni magának a megrendelőnek.

Első lépés: koncepció
Mi a kampány célja? Kikhez szól? Mi az üzenete? Miért van rá szükség? Milyen módon fejti ki hatását? Mit várhatunk tőle? egyéb fontos megjegyzések.

Második lépés: kreatív ötletek
Milyen konkrét kreatív ötletek segítségével szeretnéd eljuttatni a kampány üzenetét a célcsoporthoz? Mi az ötlet? Hogyan függ össze a koncepcióval? Milyen médiafelületeken valósítanád meg az ötletet? Hogyan működik az adott ötlet különböző felületeken és formákban (pl. hogyan működik, mint plakát, mint Youtube videó, mint Facebook fan page, vagy bármi más). Mik a konkrét ötleteid a különböző megjelenésekre?

Harmadik lépés: megvalósítás
Hogyan, milyen stílusban képzeled el a megvalósítást? Forgatókönyv, plakátterv, weboldal, Facebook alkalmazás, promóciós mechanizmus leírása, események lebonyolításának tervei, vagy bármilyen egyéb, akár formabontó ötlet szemléltetése.
Amennyiben nincs grafikusi segítségetek, a pályamunkát leírás formájában kérjük. 


Pályázati szabályzat:
A Szeged újra átélve pályázat kiírója a Factory Creative Studio. A copywriter pályázatra szegedi – itt élő vagy innen elszármazott – felsőoktatási inézményben tanuló és egyéb felsőfokú képzésben résztvevő diákok jelentkezését várjuk, de másokét is szívesen vesszük.
A nevezési lap a Factory Creative Studio honlapján (factory.co.hu) található. A részvételi szándékot május 2-ig kell jelezni a pr@factory.co e-mailcímen. A versenyzőket május 5-én várjuk a Szegedi Reklámhéten nyílt napunkra a Factory szegedi irodaházába (Szeged, József A. sgt. 55.), ahol megismerhetik a copywriterek munkáját, beszélgethetnek velük, és akár ötletet is meríthetnek elképzeléseik megvalósításához. A pályamunkákat május 22-ig lehet beadni. Eredményhirdetés és díjátadás a Factory szegedi irodaházában május 26-án.
A pályamunkákat szakértő zsűri bírálja el, az első három helyezettet díjazzuk. 
 

Díjak: az I. helyezett díja egy éves előfizetés a Kreatív Magazinra valamint a Kreatív Online-ra. A II. helyezett egy éves előfizetést kap a Kreatív magazinra. A III. helyezett díja egy évre szóló Professional Membership előfizetés a graphis.com-on. Emellett az I-III. helyezett egy-egy Nagy Kreatív Könyvet is kap ajándékba.


További díjakat támogatóink felajánlásai alapján osztunk ki.
A Factory Creative Studio a legkitűnőbb pályázók számára gyakorlati lehetőséget biztosít.

A versenyzők a pályázat szabályzatát ismerik, megértették, azt elfogadják.
A zsűri döntését minden versenyző tudomásul veszi.
A versenyzők kijelentik, hogy az általuk benyújtott pályamunka saját szellemi termékük. A Factory Creative Studio a versenymunkákat csak a munka benyújtójával egyeztetett módon használja fel.

További információ: Nyemcsok Éva Eső kommunikációs és PR-vezető, Factory Creative Studio, tel.: 30/387-6665, e-mail: pr@factory.co.hu.

Baráth Ferenc kiállítása a Budapest Galériában

2011. február 05.
Baráth Ferenc Munkácsy-díjas grafikusművész Szempontok  című kiállítását február 10-én, csütörtökön 17 órakor Orosz István grafikusművész nyitja meg a Budapest Galériában.

Baráth Ferenc a Factory által támogatott Thealter Fesztivál plakátjainak állandó tervezője (bővebben: http://www.barathferenc.hu, és www.thealter.hu).
Plakátjai és térgrafikái március 6-ig tekinthetők meg.

Szervezeti változások

2010. október 01.
2010. szeptember 1-jétől a Factory Creative Studio Kft. új szervezeti struktúra szerint működik. Fábián Zsolt ügyvezető és kreatív igazgató munkáját 8 szervezeti egység segíti.

A szervezeti egységek élére a következő munkatársak kaptak kinevezést: Bereczki Balázs (Key Account Manager, Director of Digital Presence Services), F. Bíró Ildikó (Senior Art Director, Director of Action Design), Heszegi András (Senior Flash Engineer, Director of New Platform Developments), Kovács Balázs (Engineering Director), Nógrádi Eszter (Account Director), Sallai Aranka (Director of Quality Assurance), Tóth Zsuzsanna ( Chief Operational Manager, Vice General Manager).

A Chief Information Officer (CIO) pozíció egyelőre nincs betöltve, a megfelelő munkatárs kiválasztásáig ezen a területen a vezetői feladatokat Kovács Balázs látja el.

Az új szervezet működését folyamatos képzéssel és fejlesztéssel támogatjuk.

Rövidtávú célunk, hogy az üzleti és kreatív tevékenység törékeny egyensúlyának megőrzése mellett még több figyelmet tudjunk fordítani ügyfeleink igényeire: innovatív és izgalmas megoldásokat kínáljunk megrendelőinknek.

A többlépcsős szervezeti fejlesztést neves fejlesztő cég és professzionális coach-ok segítik.

Hosszú távon a jelenleg megkezdett folyamatok további létszámbővítést tesznek lehetővé, jövőre 60 fő, két év múlva pedig 80 fő foglalkoztatását biztosító céggé válhatunk, ahol a magas színvonalú munkához jó légkör is társul.

A Factory elkötelezettsége Szegedet a kreatív iparág vidéki fellegvárává formálhatja.

Soha senki ebbe az iparágba nem fektetett ennyit, soha senki nem akarta megőrizni ennyira a város ilyen értékeit.

Rajtad, rajtunk a sor.

Változás a Szegedi Reklámhét programjában!

2009. szeptember 30.
A Factory Creative Studio 2009. október 2-ára meghirdetett broadcast előadásai betegség miatt elmaradnak.
Az előadások helyett a Belvárosi Mozi Balázs Béla termében a 2009 évi PromaxBDA -ra jelölt filmeket vetítjük 9 órától 12 óráig folyamatosan.

Az előadásokat egy későbbi időpontban megtartjuk, az időpontról honlapunkon tájékoztatjuk az érdeklődőket.

optimail.hu arculat frissítés

2008. november 21.
Megújul Magyarország vezető DM adatbázis kezelő cégének online jelenléte. Az origo és a Visionline Kft. közös szolgáltatásaként működő, egyedülálló targetálási lehetőségeket és más fejlett technológiákat kínáló  oldal arculatát cégünk tervezhette, meghívásos pályázat nyomán. Az eredmény hamarosan elérhető lesz a www.optimail.hu címen

Eurosummit '08 - Berlin

2008. október 01.

Eurosummit '08 - Berlin

Nagy örömünkre szolgál, hogy a Eurosummit '08 kábeltelevíziós marketing konferencia támogatóiként részt vehettünk a Berlinben megrendezett eseményen. Köszönjük a megtisztelő lehetőséget!

Cégünk fejlesztette a Eurosummit '08, valamint a hozzá kapcsolódó CTAME Creative Awards Program weboldalait, melyeken online biztosítottuk a résztvevők regisztrációját, a nevezők kampánybeküldését és a zsűrizést. Az arculatot és a konferenciához kapcsolódó nyomtatott anyagokat on paper részlegünk készítette.

Fábián Zsolt, a Factory Creative Studio ügyvezető- és kreatív igazgatója meghívást kapott a CTAME Creative Awards Program zsűrijébe.

Nézze meg a konferenciára készült prezentációnkat és demo reelünket!

Reklámhét Szeged – 2008

2008. szeptember 04.
Stúdiónk idén is részt vállal a Szegedi Reklámhét szervezésében. A napokban elérhetővé vált programra reméljük idén is sok szakember és laikus lesz kíváncsi.

Bövebben a Reklámhét weboldalán olvashatnak a rendezvényről.

a tavalyi program

Új partner

2008. augusztus 01.
Sikeres bemutatkozásunkat követően partnereink között üdvözölhetjük Magyarország vezető IT tanácsadó cégét, a NESS-FMC Kft.-t.

A cég ügyfelei hazánk és a térség vezető nagyvállalatai, így rendkívül nagy felelősség, hogy szakmailag hibátlan kreatív tervezési munkákkal segíthessük a NESS-FMC projekteket mind offline mind online területen. Együttműködésünktől azt várjuk, hogy kompetenciáink erősödnek, és jelentős tapasztalatra tehetünk szert új üzleti szektorokban is.

Nemzetközi Drupal fejlesztői konferencia Szegeden

CMS | Online |
2008. június 03.
Minket, szegedieket is meglepett, hogy augusztus végén az idei Drupál konferencia helyszíne városunkban lesz. A hatalmas rendezvényre 1000-1200 résztvevőt várnak a világ minden részéről.
A FACTORY elsők között ajánlotta fel együttműködést a szervezők felé, hiszen elkötelezettek vagyunk a szabad forráskódú szoftverek fejlesztése mellett. A szervezők anonim logotervezési versenyt hirdettek, amire stúdiónk több tervezője adott be pályamunkát saját nick-kel. Nagy örömünkre a nyertes fiatal kollegánk, Karóczkai Zsolt pályamunkája lett.
A rendezvény kommunikációs támogatójaként kidolgozzuk az arculati elemeket, publikációkat, egyéb kreatív eszközöket. Szegediként pedig természetesen szívesen látjuk a vendégeket.




 

 
Mikko Mäkimattila
Managing Director

Farmit Website Oy
"Thank’s for a good work – this gives us a nice lift to a new level in branding the whole Farmit concept."